bon tardi! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu bon tardi! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

bon tardi!

Door: hester

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

21 Februari 2014 | Nederland, Willemstad

hallo iedereen,

hoe gaat het met jullie?
vergeten ze in Nederland de winter dit jaar?

wij hebben wel degelijk winter, hoewel sommigen uit nld daar hun vraagtekens bij zetten. In de maanden dec en jan was het zwembad echt te koud voor ons en het kwam zelfs voor dat als we op bezoek of uit eten waren 's avonds dat we hadden gewild dat we een vestje hadden meegenomen;)
maar goed dat we even naar Nederland konden in december, dan hadden we die zorgen ook niet:P

joh de maanden vliegen hier voorbij. zag dat mijn laatste blog alweer van oktober was, schaam...

Intussen zijn Pieter en Melanie gezellig langs geweest en hebben Ferry en Theo de grote oversteek gemaakt! het was erg gezellig dat jullie er waren!! Ik weet alleen niet of F en T dit nog eens durven aangezien ze met hun landing op Schiphol het landelijke nieuws gehaald hebben.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/123355/Vliegtuigen+landen+in+de+storm%3B+landingen+die+een+applausje+waard+zijn

In december gingen wij weer even naar Nederland, heerlijk!
Elin deed het hartstikke goed met vliegen en op Schiphol werden we verwelkomd door een geweldig ontvangstcomité.
De volgende dag maar meteen de babyshower, erg leuk om Elin aan iedereen te kunnen showen. Verder zijn er die 2 weken veel foto's gemaakt (van Elin), hebben we heel veel vrienden gelukkig even kunnen spreken en zien, hebben we fijne momenten doorgebracht met onze gezinnen,hebben we eindelijk ons nichtje Frederique kunnen knuffelen, hebben we heel veel gegeten en hebben we genoten van het typische grauwe Nederlandse weer.
Begin januari zijn we weer terug gevlogen.

Eind januari zijn we oom en tante geworden, omdat Martine en Arjan een prachtige zoon Dilan hebben gekregen. Erg leuk, maar wel gek dat je er niet even heen kunt.

Vorige week was Margreet hier met haar vriendin Wanda, erg leuk om ook hen kennis te laten maken met ons mooie eiland en om natuurlijk even bij te kletsen onder het genot van een wijntje met een niet al te vervelend uitzicht op het strand. Margreet, erg leuk dat je er was!

Ondertussen werken we (Jeroen erg hard op het moment), doen we gezellige dingen met vrienden hier,genieten we van de enorme ontwikkeling die Elin doormaakt en zitten we alweer ruim over de helft van ons verblijf hier....gaat hard!

nog even een anekdote dan, omdat het hier zo fijn is:
een aantal weken geleden kreeg ik een brief dat mijn auto gekeurd moest worden(2jaarlijkse keuring) Ik was hoogst verbaasd dat er dus toch dingen geautomatiseerd zijn hier. Ze hadden een afspraak voor mij gemaakt op ma tussen half 10 en half 11. top, dacht ik!
Dus ik sta die maandag braaf op de goede plek om half 10 met Elin. Het is er erg druk, maar goed ik heb een afspraak. Er is 1 loket open, maar oke ik heb een afspraak...
Ik krijg van de portier nummer 197, ik vraag na het zien van weinig beweging bij het loket waar ze nu zijn, 129 is zijn antwoord. WAT!
Dus ik geef hem het nr weer en vertel hem dat ik daar niet op ga wachten.
Dit snapt hij en hij geeft me de tip 's middags terug te komen rond 2 uur. Ik Elin naar de crèche gebracht, gewerkt en zsm naar t loket, weer drukte maar inderdaad een stuk minder. nu ben ik voorbereid en heb drinken en een boek mee...na anderhalf uur mag ik mijn 30 naf betalen en krijg ik een geel papier voor de keuring. de portier legt me uit waar ik moet zijn.
Bij de garage is niemand te bekennen, dus ik sluit me aan bij wat rondhangende mannen bij een loket. zij vragen of de auto al gekeurd is. Nee, daarvoor ben ik hier. inmiddels is een auto gewoon de garage in gereden en dus voorgesneakt blijkt. dus ik ben erachter gaan staan. Uiteindelijk is de keuringsmeester verschenen en hij neemt plaats in de auto voor mij. bij het stellen van de binnenspiegel breekt hij hem er af en als hij gas heeft over een hobbel zijn er nog eens wat onderdelen die de andere kant van de garage niet halen. pff dit kan lang duren...
Gelukkig is hij met mijn auto snel klaar, die was wel heel namelijk en kan ik wachten op mijn keuringskaart....
zucht....dit hebben we ook weer geregeld...hoe regelen mensen d=hier dingen als ze fulltime werken...ik heb geen idee...adem in, adem uit....

Ayo,

liefs
Jeroen, Hester en Elin

  • 26 Februari 2014 - 22:03

    Bert:

    Klinkt goed en leuk allemaal.

    Kan Jeroen daar die AO niet keuren voor een rapportje met krabbel????

    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hester en jeroen

Actief sinds 10 April 2009
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 35239

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 30 Augustus 2015

Bon Bini, Curacao

30 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

Op safari

09 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

go usa

30 April 2009 - 07 Augustus 2009

down under

Landen bezocht: