nog steeds geen internet:( - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu nog steeds geen internet:( - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

nog steeds geen internet:(

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

17 September 2012 | Nederland, Willemstad

Lieve allemaal,

Geen idee waar ik was gebleven de vorige keer, want we hebben nog steeds geen internet.

Schrijf dit in word en hoop het zo via de telefoon te plakken in de blog.
Lang verhaal, maar elke dag blijven we hopen dat de beste man komt om telefoon, tv en internet aan te sluiten, schijnt nog al lastig te zijn. Het nadeel is dat zij het monopoly hierover hebben in onze buurt, dus we moeten aardig blijven grrrr!

Sinds vorige week dinsdag 4 sept wonen we heerlijk in ons nieuwe huis!! Wat een mooie plek, huis, zwembad, gastenverblijf, praktijkruimte en nog veel meer,super!!!

Ons nieuwe adres is:
Hester en Jeroen
Kaya Ixora 49
Willemstad, Curacao

Tel Hester +59995680485

Tel Jeroen +59995110399

Vorige week dinsdag zijn dus onze spullen vrijgegeven, duurde ook eindeloos…
Maar goed het is nu net elke dag sinterklaas in huize Troost, oh kijk dit hebben we ook mee, en dit……
Fijn om weer onze eigen spullen te hebben en wat staan ze ook hier leuk!

3 weken geleden ben ik begonnen met invallen op de Schroederschool (en op Klein College.)
Dit zijn 2 particuliere Nederlandse scholen.
Sindsdien werk ik 3 of 4 dagen in de week. De school begint om 7.15 tot 12.30. Erg wennen om zo vroeg op te staan!! Maar ik vind het erg leuk en het zijn ook hele lieve kinderen!! Wel veel in vergelijking tot de Twijn, maar kleine klas voor nldse begrippen, gemiddeld 20 kids.
Eerst had ik 2 weken groep 5 (1 dag groep3 op K.C.) en nu heb ik groep 6.

Jeroen is vorige week gestart. Er is nog niet zoveel te doen voor hem op het werk en hij heeft daarom tijd voor online cursussen en kennismaken met iedereen. Ook heeft hij een nieuwe leaseauto besteld en hopelijk komt die volgende week, de Hyundai Santa Fe.
Ik heb ook een auto vanaf vrijdag, een Mitsubisi Diamante o.i.d. Beiden zijn wit!

Naast het werken vermaken we hier prima, doordeweeks plonzen we in ons zwembad, pakken we dozen uit en richten we in. En in de weekenden gaan we heerlijk naar het strand,uiteten, happy hour bij Zanzibar en bbqen bij Normans Snek. Het is nog steeds elke dag 32 graden en ’s nachts 27, dus ja daar is ook weinig nieuws over te melden!

2 Weken geleden was hier het North sea jazz festival, daar zijn we niet heen geweest;) maar wel naar de voorconcerten van Alain Clark en Kokomo beats party met Gregor Salto en Benny Rodrigues. Was leuk!

We hebben al best wat mensen ontmoet en die zien we vooral in de weekenden, omdat we nu natuurlijk doordeweeks werken.

afgelopen woensdag hebben we ons 10 jarig jubileum gevierd bij Fishalicious, heerlijk visrestaurant!!

Jeroen is weer begonnen met hardlopen, respect in deze warmte!

Ook zijn onze beider trouwringen kapot gegaan hier, heel merkwaardig, hopelijk geen voorteken;)ineens was die van mij aan 1 kant helemaal gebroken. Ik heb hem toen opgestuurd na mailwisseling met leverancier (krijg een nieuwe). Hij was nog niet weg of met die van Jeroen gebeurd precies hetzelfde!!

Hé, is het een idee dat jullie ook een blog gaan bijhouden? Jullie zijn zo nog beter op de hoogte van onze belevenissen dan in Nederland en hoe worden wij nou op de hoogte gehouden van jullie belevenissen???? Mail, app, skype (jeroentroostenhesterklaassen) of schrijf, we zijn erg benieuwd!!

Bedankt ook voor de leuke berichtjees op de blog, leuk om de dagen na het plaatsen steeds te kijken wie er gereageerd heeft, blijf dat vooral doen!!

Ben vast dingen vergeten, maar die schrijf ik de volgende keer wel op!!

Ayo,

Hester en Jeroen

ps de foto's komen als er internet is, dus blijf kijken;)

• 17 September 2012 - 20:46

Yvonne:

Hoi Hester en Jeroen,

Wat leuk om jullie belevenissen zo te lezen. Jullie hebben een afwisselend programma met vanalles zeg. Maar ook genieten samen lees ik wel. Fijn dat jullie eigen spullen ook overgekomen zijn. Alles krijgt zo steeds meer vorm en een plek.
    Het is wel heel erg jammer en idd merkwaardig dat allebei jullie trouwringen kapot zijn gegaan. Gelukkig krijgen jullie nieuwe en hopelijk blijven die wel heel.
    De nieuwe Kotter groep is erg leuk, heel anders dan vorig jaar. En ze doen het erg goed allemaal. Met J gaat het ook prima, heel anders dan vorig jaar in deze groep! Het is nog wel druk in het begin van het schooljaar om alles voor elkaar te maken, maar dat hoort erbij. Woensdag hebben we afstemmingsoverleg, dus dan kunnen we het e.e.a. bespreken samen en de huisbezoeken plannen....
    Hier thuis gaat het ook goed. De kinderen hebben het goed naar de zin in hun nieuwe groep, Lynn in 7 en Jens in 3.
    Nou, dit was dan mijn blog ;-)
    Succes en veel plezier met alles. Groetjes Yvonne.

• 17 September 2012 - 21:41

Emma:

Hoi Hester!
    Hier mijn stukje blog! Haha!
    Ik sta dit jaar dan in de Sloep, combi groep 2/3. Errug pittig! Maar leuk, die kleine druppies! Samen met Ellen en Ilja proberen we ze alle 12 (!!) in de rail te houden hihi! De dagen vliegen voorbij...!!

Hier in NL wordt het weer kouder, nu zo'n 18 graden, fris in de ochtend, lekker in de middag, koud in de avond. Brrr.... wat moet je nou toch aan?! ;-)
    Uuuh verder.... niemand zwanger, getrouwd of andere spannende gebeurtenissen in het team! (Neehee, ik ook nog niet!)

Kennen jullie daar ook school-vakanties met die ideale schooltijden?

Wat hebben jullie het heerlijk voor elkaar! Fijn dat je leuk invalwerk hebt! Zijn je collega's daar benieuwd naar je ervaringen op de Twijn? Al kids leren kennen die je goed kan gaan helpen in de je toekomstige praktijk?
    Maar raar verhaald inderdaad van die ring...? De warmte dat je vinger uitzet? ;-) Teveel gezwommen in de zoute zee? ;-)

Groetjes vanuit hier!
    Emma

• 17 September 2012 - 21:55

Theo En Ine:

Wij willen ook wel een blog bijhouden! Wij hebben echter een bijzonder regelmatig leven. Dus is het beter om het bij jullie blog te houden en niet te gaan vermoeien met meer van hetzelfde hier in Gaellemuun. Leuk om te lezen allemaal! Grappig ook dat ze Jeroen nu al kennen bij KPMG aldaar.... Inderdaad, hij heeft nog wel wat scholing nodig;-) En Jeroen..... Hyundai?!?!?

Skype laat nog even op zich wachten, om de één of andere reden werkt dat nog niet bij ons (kan er aan liggen dat het programma nog niet geïnstalleerd is). Overigens, Florine wilde graag eens naar het strand. Dus zijn we maar naar Julianadorp gegaan een paar weekjes terug. Wisten wij veel dat jullie echt naar Curacao waren gegaan.

Groeten,

Lus 9

• 17 September 2012 - 22:08

Menno En Annette :

Hey,

Wat klinkt dat allemaal heerlijk, klint echt nog als een vakantie verhaal met af en toe wat werken

• 18 September 2012 - 12:19

Ferry En Stefanie:

We zijn druk aan het appen, wordfeuten etc., dus je bent aardig op de hoogte. Wat slecht van jullie trouwringen! Waar had je ze gekocht? Welke datum komen je ouders, Hes?
    Ik ben heel benieuwd naar foto's van jullie ingerichte huisje. Raar om je meubels ineens daar te hebben! En zeker plek genoeg over voor nog meer meubels? Pas op he, want het moet op een dag ook weer mee naar Nederland!
    Witte auto's?! Lekker besmettelijk! haha.
    Vandaag erg rustig op mijn werk. De hele school op schoolreis en ik mijn groep 8 het rijk alleen!

Dikke kus, ook van de kids.

Marijn zei vorige week dat hij zo'n zin heeft om naar Curacao te gaan.... Maar dat laat nog wel een jaartje (of 2) op zich wachten hoor! Eerst sparen..

• 20 September 2012 - 10:34

Hildegard:

Hoi Hester,
    Fijn, dt jullie het zo naar je zin hebben! Je kent het gebaar voor 'geluksvogel' toch wel, he? ;-).
    Geniet ervan en doe maar heel veel leuke ervaringen op, daar met die kids! Succes!