we hebben een huis! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu we hebben een huis! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

we hebben een huis!

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

20 Augustus 2012 | Nederland, Willemstad

lieve allemaal,

inmiddels zijn er alweer 2 weken verstreken en het vakantiegevoel is nog volop aanwezig, hoe is dat bij jullie;)

We zitten nu alweer bijna 2 weken in een Alegria Appartment. Wel lekker, omdat je nu weer zelf voor je eten kunt zorgen en niet STEEDS buiten de deur hoeft te eten (natuurlijk nog wel soms).
Zal even een fotootje toevoegen!

Onze doordeweekse dagen zijn de eerste tijd veelal gevuld geweest met de huizenjacht. We zijn op pad geweest met 2 verschillende makelaars en hebben zo een goed beeld kunnen krijgen van wat er te huur is op het eiland. uiteindelijk bleven er voor ons 2 prachtige woningen over voor een 2de bezichteging.
Na wat onderhandelingen is het deze geworden:
( bovenstaande link kopiëren en plakken in nieuw venster)

Afgelopen vrijdag hebben we het huurcontract getekend, we zijn echt superblij. Zo'n huis zit er in Nld net niet in;)

Ook ben ik bezig geweest om me bekend te maken in de omgeving, nldse scholen, mytylschool, dolfijn therapie centrum etc.
Erg leuk om te zien allemaal!!
Volgende week nogmaals naar Dolfijntjes toe, zou leuk zijn!
Maar eerst invallen vanaf volgende week maandag, groep 5 op nldse school. Leuk om er op deze manier tussen te komen. Komen vast weer nieuwe dingen uit!

Jeroen is druk met KPMG aan het aansporen om dingen voor elkaar te maken, spullen moeten vrijgegeven worden door de douane, lease contract voor auto, bankrekening voor loon etc, etc.....
Ook is hij al toegevoegd tot het bedrijvenvoetbalteam van KPMG en heeft hij zijn eerste wedstrijdje al gespeeld!!(over het resultaat hebben we het niet..)

Tussendoor plonzen we natuurlijk een paar keer per dag in het zwembad voor de nodige verkoeling, want we zweten hier aan een stuk door!!

In de weekenden genieten we heerlijk van het eiland, happy hour op Zanzibar, studio sport bij Cabana en natuurlijk heerlijk relaxen op een bedje aan zee....

Kortom we houden onszelf bezig,maar bovenal genieten we!!
Volgende keer vertellen we jullie meer over:
- ons huis
- mountainbiken
- werk
- wvttk

liefs ons!!

• 20 Augustus 2012 - 19:23

Annet:

Toe maar weer! Maak iedereen hier maar weer jaloers! Haha, nee hoor, geniet er lekker van. Ziet er echt super uit zeg! Dus straks kan het verhuizen echt beginnen!!!

Leuk dat je invalwerk hebt op een Nederlandse school. Heb niet echt een voorstelling wat betreft scholen daar. Zijn die Nederlandse scholen anders dan de Antiliaanse?

Leuk dat met die dolfijnen enzo! Wellicht kun je daar zelf nog wat mee in je "praktijk"!

Hier in Nederland hebben we een paar heel warme dagen achter de rug. Wij hebben lekker op het strand aan het Ijsselmeer gezeten! Niet te vergelijken met de blauwe zee daar, maar ook heel fijn hoor! :D Ook nog de toerist uitgehangen in Friesland en dan kan ik niet anders dan zeggen, wat is ons eigen landje ook mooi.

Hoop snel weer van jullie avonturen te horen...oh en foto's he!!

Liefs,
    Annet

• 20 Augustus 2012 - 20:05

Sandra:

gefeliciteerd met dit mooie huis echt heel mooi en lekker een eigen zwembad.En je kunt er lekker gasten(familie)ontvangen ontzettend leuk.
    Heel veel geluk toegewenst groetjes Sandra

• 20 Augustus 2012 - 20:09

Esken En Vera:

Hey hes en Jeroen,
    Wat klinkt het allemaal fijn. Kon de site van het huisje hier niet goed openen in Frankrijk,maar kijk als ik thuis ben. Namens ons van harte met de aanwinst.leuk dat jullie al zo snel konden slagen.
    Wij zitten nu in Frankrijk, net met mijn pootje in een spijker gaan staan....slim... Maar verder echt heel prachtig. Succes met invallen. Hahaha dat zal wel wennen zijn met nog steeds fat vakantiegevoel.
    Ik hou het nu ff kort, maar wij denken aan jullie, als we thuis zijn Skypen we ff. Praten we eens lekker bij.
    Moet ik je dan eerst sms'en of mailen met een tijd of ben je rond een bepaalde tijd bereikbaar .... Xxx ons

• 20 Augustus 2012 - 20:26

Yvonne Schreurs:

Hoi hoi,
    Wat een prachtig huis hebben jullie gevonden zeg. En die tuin vooral!!! Heerlijk dat dat nu voor elkaar is. Jullie genieten met volle teugen zo te lezen. Super dat je al inval werk hebt gevonden.
    Heel veel plezier samen!
    Groetjes Yvonne.

• 20 Augustus 2012 - 21:40

Chantal Beltman:

Hoi hoi,

Woh zeg wat een mooi huis! Om jaloers op te worden, hihi.
    Zag al dat je er ook een mooi gastenverblijf bij had, precies wat je wou.
    Veel plezier met je invalbaan en heel misschien bij je dolfijntjes...
    Lekker genieten samen.

Groetjes Chantal

• 20 Augustus 2012 - 21:42

Celine Sombroek:

wvttk... hahahhaa!
    Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Ziet er super uit.
    groetjes Celine

• 20 Augustus 2012 - 23:18

Ilja:

Hoi Hester en Jeroen,

Wat een mooi huis hebben jullie. Super mooi! Goed gedaan zeg ik!
    Dat zwembad heb je wel nodig met dat warme weer daar, maar hier in Frankrijk is het ook erg warm in de Dordogne.
    Super dat je al inval werk hebt gevonden, want daar was je toch wel een beetje bang voor om er niet tussen te komen, maar meid het is je gelukt de eerste stap is weer gezet, echt super. Hopen dat voor Jeroen ook alles snel rond is.
    Geniet van alles.

Groetjes Ilja.

• 20 Augustus 2012 - 23:27

Bert:

Goed bezig daar.

Huis ziet toppie uit hoor. Ik neem aan water met bubbels....

Ben benieuwd naar volgende verslag, la kip op een MTB...

Succes met werken en verdere geroggel.

• 21 Augustus 2012 - 07:18

Lange Frans:

hey luitjes van het goede leven.
    Mooi man dat jullie een eigen stekkie gevonden hebben. Ziet er top uit. Mooi dat dat toch nog snel gegaan is.
    Op Curacao zijn de grensambtenaren nog wel om te kopen, misschien een ideetje om de spullen eerder te krijgen :) Ik moet wel lachen om de foto van Jeroen in zijn voetbal tenue. Hij heeft nog steeds een afgetraind lichaam. Maar was dit geen plaatselijk horeca toernooi? Het is natuurlijk wel toepasselijk dat hij net op de foto staat met zo'n mooie groene tent erachter :) valt me nog mee dat hij er niet dichter bij stond :)
    Mooi dat je iets om handen hebt nu, Hester. Is altijd goed om daar lekker bezig te zijn met die kids.
    Succes verder samen en geniet er van.
    Ben benieuwd naar volgende bericht.

gr
    Frank, Jannie en de 2 bandieten

• 21 Augustus 2012 - 21:53

Tineke:

Enne...hoe staat het met jullie kennis vh Papiaments???
    Zwembad=....

Veel Hollandsche zomergroetjes van 10eke

• 22 Augustus 2012 - 14:43

Alyde Overweg:

Hey Hester en Jeroen!

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Goed dus! Nice pictures!!

Wat een prachtig huis!! Daar kun je heel fijn wonen, zo te zien :-)! Voor de rest dus allemaal vorderingen gemaakt. Hester, jij hebt dus al werk. Dat is snel gegaan, gefeliciteerd! Jeroen, KPMG moet dus aangespoord blijven worden door jou?! Daar heb je dan ook een mooie taak aan ;-).

Veel succes met het regelen van de rest en geniet nog even van het vakantiegevoel. Dat gevoel kun je snel kwijt raken... Gisteren ben ik weer voor het eerst weer aan het werk geweest :-).

Groeten van ons!

• 22 Augustus 2012 - 17:12

Geke Hultnk:

Jullie hebben het goed voor elkaar daar op het mooie en warme Curaçao. Het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet er samen van.
    In onze plaatselijk krantje stond een mooi stukje over Curaçao over het gebruik van de rotondes daar.

Op een rotonde heb je soms voorrang als je aan komt rijden, maar soms heb je ook voorrang als je al op rotonde bent.
    Op sommige rotondes verandert de voorrangsregel halverwege.
    Goed uitkijken dus.

Blijf jullie volgen.
    Groetjes Geke

• 22 Augustus 2012 - 18:23

Emma:

Hoi Hester & Jeroen,

Wow! Wow! Wow!
    Wat super om jullie verhalen te lezen en wat duiken jullie samen al mooi het 'leventje' in met werk, voetbal etc! Leuk! En dat huis........ Geweldig! Zoiets vind je hier alleen in het Gooi! ;-)
    Zijn jullie al veel geëmigreerde NL'ers tegen gekomen die daar ook wonen? Jullie zullen vast niet de enige zijn!!

Wij hebben hier nog 1,5 week vakantie en dan mogen we weer beginnen! Ook weer lekker hoor!
    Dan zullen jullie reisverslagen vast nog vaak 'over de stamtafel gaan'!

Succes met je inval-werk! Altijd spannend, maar weer een nieuwe uitdaging! ;-)
    Groetjes, Emma

• 24 Augustus 2012 - 11:13

Klaassen:

Hallo Hester en Jeroen,
    Wat een prachtige villa hebben jullie daar gevonden.
    Wij wensen jullie daar een fijne tijd toe!
    Met hart.groeten
    Oma en Opa.

• 09 September 2012 - 21:23

Marietje:

Hallo Hester en Jeroen, wat een prachtig huis en alles wat er bij is, geweldig hoor. Geniet er maar lekker van samen. Zo'n kans krijg je niet zo vaak. Liefs van hier.