vakantie is voorbij,we wonen hier - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu vakantie is voorbij,we wonen hier - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

vakantie is voorbij,we wonen hier

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

30 Oktober 2012 | Nederland, Willemstad

lieve allemaal,

Kon ta bai?
Nos ta bon!

Lekker aan het genieten van de herfst;)
Hier is het ook al een tijdje minder weer...doordat er veel orkanen in het Caribisch gebied zijn zuigen die hier alle wind weg wat er voor zorgt dat het hier benauwd, heet, regenachtig en bewolkt is...tja we blijven Nederlanders hè die klagen over het weer.Maar desalniettemin doen we alles buiten en kunnen we nog prima onze dingen doen!
we zijn weer wat dichter bij jullie, doordat bij jullie de tijd verzet is leven we nu nog maar 5 uur eerder dan jullie;)

We hebben bezoek( gehad)!!!
Mijn ouders,broertjes en schoonzus waren er de week van 14 oktober. Het was erg fijn om hen hier te hebben en ze te laten zien waar we wonen, hoe we leven en wat een mooi eiland we hier hebben!
Helaas moesten ze na een week weer naar huis en hadden we weer een leeg huis. Vanaf zaterdag zijn vrienden er en die genieten nu heerlijk. Die gaan lekker hun eigen weg en wij dus ook.
9 November komen Jeroens ouders, heerlijk!

Alweer meer dan een maand geleden dat ik de laatste blog schreef, oeps.
Maar voelt voor ons ook wel beetje logisch. We hebben steeds meer het gevoel dat we ons normale ritme weer hebben opgepakt net als jullie!
Met als verschil dat ik terwijl ik dit type kijk naar een hagedis naast me die wel een hele rare zak onder zijn kin heeft die hij steeds vergroot en verkleint (wellicht dat iemand weet wat hij hiermee bedoelt;))

Om jullie een beetje een idee te geven hoe onze week er gemiddeld uitziet:
maandag: werken J, ik geef op bijles in mijn praktijk, leer mijn papiamentu en kijk boer zoekt vrouw of waar is de mol;)
dinsdag: werken J, 's avonds hebben we beide Papiamentu les
woensdag: werken J, bijles H, leren voor PADI
donderdag, beiden werken, jeroen loopt 's avonds hard bij de waterfabriek en ik mountainbike bij de club.
vrijdag: werken, 's avonds vaak met vrienden naar de Snek
zaterdag: uitslapen J en ik duik zaterdag ochtend, 's middags vaak naar het strand of chillen bij het zwembad. vanaf 5 uur met vrienden naar Zanzibar/ bbqen of uit eten
Zondag vaak naar Kokomo beach

Tussen de middag komt jeroen vaak thuis en als ik niet werk dan lunchen we gezellig samen.

daarna is de week weer voorbij, niet zo spannend dus meer!
Ik werk onregelmatig, maar wel elke week een aantal dagen, bevalt wel prima zo! Heb al meerdere fulltime banen aangeboden gekregen als leerkracht, maar heb daar nog geen belang bij...wil mijn praktijk ook een kans geven!

Donderdag en vrijdag gaat Jeroen voor het eerst een nachtje weg voor zijn werk naar Sint Maarten, heeft hij veel zin in! Gelukkig hebben we bezoek, dus ben niet alleen!

Verder hebben we volgende week donderdag de galapremière van de nieuwe James Bond film en komt Blof optreden met Tims favorieten de Memphis Maniacs. Leuk!!

Jullie hebben vast iets gehoord over de verkiezingen hier. Heel apart om mee te maken. Iedereen is er druk mee, je hoort over corruptie, omkoping, screeningswetten voor ministers, partijen die elkaar onderling zwart maken, elkaars vlaggen afknippen en hun eigen er neer hangen...uiteindelijk heeft voor ons als Nederlanders de slechtst mogelijke combi (PS,MFK en MAN) gewonnen. meneer Wiels met meeste stemmen (PS) met als gevleugelde uitspraak: alle Nederlanders mogen van mij in bodybags terug naar Nederland.
Helaas, je begrijpt dat het er even niet gezelliger en veiliger op werd hier. Naar nu lijkt gaat de soep niet zo heet gegeten worden. Maar een deel van de bevolking denkt er blijkbaar zo over.
Wij voelen ons tot op heden nog veilig hier en genieten vooral en hopen dat dat zo blijft ook met een nieuwe regering!

Poe het verhaal is toch nog vrij lang geworden!

Zijn benieuwd naar jullie updates, voor ons erg leuk om te lezen!!

Ayo, te despues!!

liefs
Jeroen en Hester

• 30 Oktober 2012 - 15:43

Anke:

Jullie bericht verscheen net in mijn mailbox. Meteen gelezen, vers van de pers :)
    Goed om te lezen dat jullie eigenlijk al helemaal thuis zijn. En ook al wordt het voor jullie al wat gewoon vanuit herfstig Nederland klinkt het als wonen op vakantie! ;) Hoewel ik niet klaag (afgezien van de regen) want afgelopen zondag was het bijvoorbeeld zo'n mooie koude zonnige herfstdag, prachtig om te wandelen met al die kleuren buiten!
    Groet!

• 30 Oktober 2012 - 19:30

Chantal:

Hallo Hester en Jeoen,

Erg leuk om te lezen hoe het met julie gaat! Ik vond het wel spannend toen al die berichten in de krant stonden over Curacao, maar gelukkig valt het mee voor jullie.
    Vandaag was ik even aan de klets bij de administratie en vroegen ze me hoe het met je ging. Dus je bent uitvoerig besproken, haha.
    Verder gaat het op school allemaal prima, iedereen is druk met huisbzoeken, tool for talent, PIP en OPP. En natuurlijk de vergaderingen...Maar we hebben net vakantie gehad, dus we hebben er weer zin in
    Hier thuis ook alles prima, vorige week Jamie's feestje gehad en vlg wk mag zijn gips er af! Maar hij kan er alles mee hoor, met zijn gipsarm!

Groetjes Chantal

• 30 Oktober 2012 - 20:52

Judith:

Jaja, het echte leven begint nu ook in Curacao. Inmiddels niet meer het gevoel te moeten werken in je vakantie ;-) Zo te lezen hebben jullie lekker je draai gevonden, en zo hoort t ook. Ik moest wel lachen dat jullie op vrijdagavond met vrienden naar De Snek (de snack?) gaan. Bestel je daar een frikandel speciaal of een lekker tropisch drankje?! ....en verder hebben we de galapremiere van de James Bondfilm en komt Blof optreden... tjonge zeg...alsof het al normaal wordt!

We moeten eens ff afspreken om te skypen. Ik ben geen digibeet, maar heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daarvoor moet doen. Zal René eens vragen...

Geniet maar lekker van (het klagen over) het weer!

Liefs,

René, Judith, Joris

• 31 Oktober 2012 - 10:07

Jacquelette Veldt:

Hoi Hester,
    Leuk om over je avonturen te lezen. Snap dat het spannende tijden zijn op "jouw" eiland.
    Gelukkig ken je nog wat vecht- en verdedigingstechnieken van de Combat. Moet je die maar uitproberen als het te erg wordt :-)
    Bij ons gaat het z'n gangetje. Herfst-weer. regenachtig, winderig, soms ook wat zon maar het hoort erbij net als de mooie kleuren in de natuur.
    Veel succes met je praktijk en natuurlijk ook met alles wat je daar doet. Ook voor Jeroen.
    gr Jacquelette

• 02 November 2012 - 09:25

De Hullies :

Hey Hester en Jeroen,

Wat goed om te lezen dat jullie je draai gevonden hebben.
    Toch wel jaloers op jullie week overzicht hoor. Hier voornamelijk werken en voetbal.
    Woensdag zijn de jongens met een groot aantal bussen naar de wedstrijd Vitesse - staphorst.
    Verloren maar top!
    De herfst is hier echt begonnen, verwarming aan en de winterjas uit de mottenballen.

En Menno heeft een voor zijn verjaardag een webcam gekregen dus ervan geskyped worden!!!

Liefs m en a

• 03 November 2012 - 15:16

Nelleke:

Hoi Hester,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven en natuurlijk heb ik ook gesmuld van de foto,s van jullie mooie huis! Los van slechter weer geen last van orkanen?
    Vandaag is een echt regenachtige herfstdag, dus dan is zo,n verhaal van jullie extra welkom. Maar ondanks dat is Nederland ook wel o.k. Ik hou wel van storm en regen en vallende bladeren. In de Herfstvakantie naar m,n dochter in Amsterdam geweest; ook een hele belevenis. Bijna alsof je in het buitenland bent.
    Zijn de kindertjes op Curacao anders dan in Nederland?
    Veel plezier maar weer de komende weken ( dat lukt volgens mij goed)!

Groetjes,
    Nelleke

• 19 November 2012 - 23:20

Karin:

Wat leuk om zo ook weer even op de hoogte te zijn van jou/jullie leventje!! Ben helemaal niet jaloers hoor!! Zie ons al wel zitten op het Bonbini beach ofzo......maar denk dat ik daar gewoon nog even van moet blijven dromen, want we proberen een vergunning aan te vragen om ons huis uit breiden. Dus daar gaan dan behoorlijk wat centjes heen.

En......boer zoekt vrouw is helaas alweer ten einde, dus moet je een nieuw "Nederlands" programma gaan volgen. Bv. uitzending gemist 3 op Reis, uitzending op "jullie" eiland, super leuk om te zien hoe het daar bij jullie is.

En dat Skype is en blijft een uitvinding........zo kun je ook gewoon lekker op kraambezoek in Nederland, wat maf.

Heel veel liefs,
    William, Karin en Dani