puffen op dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu puffen op dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

puffen op dushi Korsou

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

21 Mei 2013 | Nederland, Willemstad

Lieve allemaal,

het is alweer bijna eind mei, wat vliegt de tijd toch!!

Hoe is het met jullie? We hebben volgens mij een goed jaar uitgekozen om te vertrekken, want het is slecht weer in nld of niet?

Ik zal proberen aan te sluiten op het vorige verslag, maar mijn geheugen werkt even iets minder;)

16 maart was Jeroen jarig en hebben die gelegenheid aangepakt om een lang weekend naar Bonaire te gaan. Wat een mooi eiland, veel leger en Nederlandser dan Curacao.

Eenmaal terug was het voor Jeroen weer volle bak aan het werk.
Ik had me toen inmiddels aangemeld bij de plaatselijke Mytylschool voor vrijwilligerswerk voor de komende maanden.
Ik kreeg de bieb, koningsspelen, invoeren van een woordenschatmethode en het geven van Nederlandse les in mijn pakket. Heel leuk!! Ik kan zo mijn eigen tijd indelen, mijn papiaments verbeteren en heb toch het idee dat ik iets nuttigs doe.
Op vrijdag ga ik mee om het zwemmen te begeleiden. Dan zwemt er een groep kinderen 1 op 1 bij Mambo (in de zee), wat een mooie omgeving om te werken;)
Ook werk ik nog in mijn praktijk en sta zo nu en dan voor de klas.
Deze invulling vind ik erg leuk en dit houd ik tot nu toe ook nog goed vol!

Eind maart kwamen Anika en Nils, zij genoten heerlijk van de zon en het eiland! Was een erg leuk bezoek!

Toen was het voor ons alweer tijd om onze koffers in te pakken voor HET bezoek aan ons koude kikkerlandje.
Brrr wat hebben wij het koud gehad de eerste dagen, maar de gastvrijheid en het weerzien met iedereen was hartverwarmend.
Het voelde heel gek, we zijn 8 maanden weg en je bent weer in Zwolle en omgeving en het lijkt of je niet weg geweest bent. Zo voelde het ook met de mensen die we allemaal gezien hebben.
In december komen we weer als alles goed gaat, maar dan met de kleine!
Bepakt en bezakt met babyspullen en fijne herinneringen zijn we weer vertrokkken naar ons warme eiland.

Jeroen moest weer heel hard aan het werk om vele deadlines te halen voor eind april. Hij bleef wel op het eiland, maar veelal op kantoor ipv thuis...

Tussendoor hebben we 3 keer een poging gedaan om onze kleine meid op de foto te krijgen middels een 3d echo, en de aanhouder wint. Na 3 keer een uur hebben we iets wat er op lijkt! Maar het was stiekem wel leuk dat we 3 x een uur ff konden kijken naar haar verrichtinging in mijn buik. Ze werd wakker, ff gapen en uitrekken, proberen te duimen, schoppen a la Shumacher die gas geeft etc...

Uiteraard zal het jullie niet ontgaan zijn dat er wat nare dingen gebeurd zijn op het eiland. Politicus Wiels is doodgeschoten (de Pim Fortuin van dit eiland) en er zijn veel overvallen op het moment.
Dit geeft niet echt een veilig idee, hoewel we er zelf niets van merken gelukkig tot nu toe. De bevolking is ongewoon rustig en gelaten. Zijn benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen.

Inmiddels is de 34e week van de zwangerschap aangebroken.
Zoals de titel zegt is het puffen geblazen hier in de warmte.
Letterlijk zit ik samen met een vriendinnetje op pufcursus hier, maar figuurlijk kan ik steeds minder tegen de warmte en loopt het zweet me de hele dag over mijn lijf. Maar dat is het enige ongemak en gelukkig hebben we een zwembad en airco!!

We zijn druk met de babykamer. vorige week zijn de meubels gekomen en nu kunnen we van start!

In de weekenden vermaken we ons prima met vrienden en elkaar;) We gaan regelmatig uit eten (nu het nog kan).
Jeroen is gestart met een hardloopschema en hij houdt het heel goed vol. Vindt het ook fijn naast het werken!

Komend weekend gaan we nog even genieten van het met zijn 2en zijn en vertrekken we voor een lang weekend naar Aruba, heerlijk!

De week erna moet Jeroen voor zijn werk nog een paar dagen naar Suriname (waar we overigens helaas niet samen geweest zijn nog). En dan zit het vliegen er voor ons beiden even op!!

pff heel verhaal!
Zijn ook weer benieuwd naar jullie verhalen!!

Liefs ons

ps: foto's kan weer ff duren...








  • 21 Mei 2013 - 20:02

    Stefanie:

    Hes, ik kom bij jou wonen. Flutweer hier! Heb de winterjassen nog steeds beneden hangen!! Je bent weer aardig gegroeid sinds de laatste keer skype! Doe je rustig aan. Poedel maar lekker wat rond in je zwembadje en veel plezier op Aruba. Kus voor Jeroen

  • 22 Mei 2013 - 08:30

    Familie Visser:

    Hallo Hester,
    Tjeee....wat een verschil!!. Het is hier nog steeds erg koud. Brrrrr... de winterjas hebben wij hier nog steeds aan....en de verwarming draait overuren. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Spannend hoor, nog een aantal weken en dan komt jullie kindje. Veel plezier op Aruba en doe het rustig aan.
    Groetjes André, Corinne, Elisa en Lisanne

  • 26 Mei 2013 - 20:26

    Alyde Overweg:

    Hey Hester en Jeroen!

    Leuk om te horen dat het allemaal nog steeds goed gaat daar! Het was voor ons ook weer als vanouds dat jullie in Nederland waren. Je pakt de draad zo weer op.

    Ook super om foto's bij jullie verhaal te zien! Vooral die van jou in het zwembad met dikke buik! Hahaha! Heerlijk om zo je zwangerschap door te kunnen brengen! :-)

    Leuke meubels ook voor de babykamer en ik zie dat ze al een airco heeft, haha! Dat is hier niet nodig. De kachel staat vaak aan en ook Naud kan wel wat zonnestralen gebruiken (er heersen allerlei virussen en hij pakt ze allemaal op), maar we wachten geduldig op de zon en anders zoeken we 'm op ;-)!

    Jeroen zweet dus een beetje met je mee? Respect hoor, hardlopen in die hitte!

    Voor de rest gaat alles goed hier! Naast werken zijn we wat aan het klussen in huis. De dagen vliegen voorbij. Mijn baan bevalt nog steeds goed. Het werk en de collega's leer ik steeds beter kennen.
    Bij Bert gaat het ook goed en verlopen de procedures volgens plan (zie WhatsApp Jeroen :-) :-).

    Nog bedankt voor jullie leuke kaart i.v.m. mijn verjaardag! Op de dag zelf zijn we met z'n 3-en pannenkoeken wezen eten en aanstaande zaterdag geef ik een feestje. Hopelijk in de tuin en zonder regen! Maar aan de voorbereidingen kan het niet liggen, want we zijn al druk bezig om er wat leuks van te maken! Mijn 30e verjaardag mag wel wat extra's hebben :-).

    Veel succes nog met de laatste loodjes van je zwangerschap (kan nog wel 7 weken duren, of niet :-) maar goed) en inderdaad vooral nog even samen genieten van alle vrijheid!

    Groeten aan Jeroen en tot mails!!

    Liefs, Bert, Alyde & Naud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hester en jeroen

Actief sinds 10 April 2009
Verslag gelezen: 1070
Totaal aantal bezoekers 35314

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 30 Augustus 2015

Bon Bini, Curacao

30 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

Op safari

09 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

go usa

30 April 2009 - 07 Augustus 2009

down under

Landen bezocht: