wat een luchten hier.... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu wat een luchten hier.... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

wat een luchten hier....

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

31 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hee hoi,

allemaal lekker vrij i.v.m. pinksteren, heerlijk geniet ervan!!

Wij zijn vanaf maandag op het Noordereiland. Vorig weekend gingen de ferry's niet en toen we zondagmiddag eindelijk in de rij stonden om de ferry op te gaan sloeg de moter ineens af en deed hij niets meer, de ferry vertrok toen helaas zonder ons. Gelukkig was het niets ernstigs, een of ander blokkeringsfout ofzo. Maandagochtend zijn we vroeg overgestoken met nog steeds een hele wilde zee en een overtocht die meer dan 4 uur duurde!!

In Wellington regende het en we hebben 's middags het Te Papa museum bekeken. Wat een mooi, interactief en leerzaam museum. Jullie weten hoe graag wij musea bezoeken (not), dus ons enthousiasme is niet overdreven!!
We hebben veel geleerd over: de Maori, de geschiedenis van N-Z, de ontdekkingsreizigers, de vulkanen en thermische gebieden en de aardbevingen hier.... 4 uur later!!ging het museum dicht en moesten we het gebouw verlaten.

De volgende dag scheen de zon en hebben we lekker gewandeld, een hele mooie hoofdstad, Wellington.
Toen doorgereden in noordelijke richting, naar de skigebieden en Mount Doom uit de Lord of the Rings.

Van daaruit naar Taupo, daar begon het ook overal te roken uit de grond, een teken dat we het thermisch gebied binnen gereden waren. (Waar de scheiding is tussen 2 aardplaten, wat leerzaam h`e zo'n museum:)) Dit brengt borrelende modderpoelen, geisers,rokende vulkanen, warmwaterbronnen en een heerlijke rotte eieren LUCHT met zich mee.

Doorgereden naar de oostkust, Napier. Hier hebben we overnacht in een Bed en breakfast, niet helemaal Jeroens keus. Het was bij een oud vrouwtje in huis die ons tot in de puntjes verzorgde,maar hij was steeds bang haar 's nachts in haar nachtpon tegen te komen op de gang ;)

Toen de oostkust gevolgd, langs allerlei Maori dorpen, Marea's (versierde dorpshuizen) en mannen met getatoeeerde gezichten.

Doordat het weer niet altijd even mooi is, is de zonsondergang des te mooier, we hebben al veel foto's met prachtige rode LUCHTEN.

Zo zijn we nu in Rotorua. We hebben tot nu toe geen regen meer gehad vanaf Wellington en de zon schijnt veelvuldig. Alleen vanadaag is er een koude wind. We zijn net naar Hells Gate geweest een heel groot thermisch gebied en vanavond gaan we naar een Maori concert met daaraan een bezoek aan een dorp en een traditionele maaltijd gekoppeld!! Hier hebben we veel zin in!!!

Het gaat hier dus nog helemaal super. Maandag de 8ste moeten we onze auto inleveren in Auckland en de 10de vliegen we naar Sydney.

We hebben lang niet overal internet en het is altijd maar even afwachten wanneer we weer kunnen schrijven.

Vandaar dat ik mijn voetballertjes van de Twijn alvast heel veel succes wil wensen as. zaterdag, jullie gaan vast heel goed spelen, maar maak er vooral een leuk toernooi van.

Ook heel veel groetjes aan mijn kindertjes in de Tjalk, ik hoop snel weer wat van jullie te horen.

En natuurlijk allemaal de groetjes van ons en hopelijk gaat alles prima met jullie!!
liefs Hester en Jeroen

• 31 Mei 2009 - 04:37

Daphne(van Matthijs):

weer mooie verhalen en leerzaam, ook voor ons! :-)
    Hier helaas geen pinksteren, dus vandaag, zondag, alles weer aan het werk. Blijven genieten jullie daar! groetjes!

• 31 Mei 2009 - 09:05

Ferry:

Ik heb nooit gezegd dat ik zou werken ;)haha.

Tzijn mooie avonturen die jullie beleven. vind de foto's erg mooi. misschien vlieg ik wel jullie kant op na mijn vliegcursus.... not!! begin wel in de buurt.

hey jeroen, wil je haar niet meer groeien??:) nog steeds strak koppie!
    En jij hester, hou je het nog een beetje vol met gabber joenie!!

veel plezier nog en op naar nog meer mooie belevenissen.

groetjes ferry

• 31 Mei 2009 - 10:02

Martine:

Hey! Klinkt weer erg goed allemaal. Wat een mooie lucht! En die sneeuw! haha.
    Het oude vrouwtje van de b&b niet tegen gekomen in haar nachtponnetje? ;)
    Hopelijk blijft nog even lekker weer, kan Jeroen z'n koppie ook wat kleur op doen!
    Liefs het kleinste zussie...

• 31 Mei 2009 - 20:20

Mirjam:

Het lijkt me prachtig, al die ervaringen die jullie opdoen. Geniet ze!
    groetjes Mirjam

• 31 Mei 2009 - 21:41

Nils En Anika:

Zo blij voor jullie!! Helemaal geweldig en geniet, geniet en geniet! Meer woorden hebben we er niet voor. Mis jullie wel beetje hoor!
    Kus ons

• 31 Mei 2009 - 21:57

Theo & Ine:

Hier ook een mooie lucht (zelfs na bruine bonen met uien). Dik 25 graden en genieten:-) Morgen Ferry op de bbc, dus maar een extra varken voor aan het spit gekocht O_o

Jullie veel plezier daar, geniet!

Groeten,

Theo en Ine

• 01 Juni 2009 - 09:45

Annet:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Geeft je een beetje een idee van hoe het daar is! Leuk dat je zoveel verschillende weertypen meemaakt! En zoveel mooie landschapen! Enne Hester...niet stiekem duwen!

Er is al weer een maand om he! Wat vliegt de tijd! Geniet nog lekker met z'n tweetjes!

Liefs,
    Annet

• 01 Juni 2009 - 13:37

Menno En Annette:

Hey allebei,

Zo te lezen en op de foto's te zien is het echt super daar! Geniet ervan, en we houden jullie verhalen in de gaten.

Groeten de Hullies

• 01 Juni 2009 - 19:37

Jenny:

Eindelijk ook eens van mij een berichtje.
    Ik heb je verhalen aardig bijgehouden. Mooi dat jullie er zo van kunnen genieten. Heerlijk joh. Het vliegt voorbij natuurlijk. Er zit al weer een maand op. Nou als het goed is hoor je nog wel weer eens van me.
    Gr. Jenny

• 01 Juni 2009 - 20:03

Jacquelette:

Super wat jullie allemaal meemaken. Leuk om te lezen. In Auckland staat de sportschool van Les Mills. Hier kun je als je wilt een les RPM meedoen. Kun je je voor inschrijven geloof ik. Marianne en Hank hebben dat ook gedaan.
    veel plezier en tot gauw. gr. Jacquelette

• 01 Juni 2009 - 20:27

Sijkina:

Leuk hoor die verhalen. En wat een prachtige foto's. Fijn dat jullie het naar de zin hebben.
    Hier alles best. Prachtig Pinksterweekend achter de rug op de camping. en morgen mogen we weer werken!
    Groeten uit Hoogeveen

• 02 Juni 2009 - 05:14

Emma, Gerrit, Sarah:

Hallo juf Hester en Jeroen,

We gaan echt heel goed ons best doen hoor zaterdag.We zullen meer dan een doelpunt scoren en een wedstrijd winnen.

Groetjes van ons allemaal

• 02 Juni 2009 - 08:14

Martijn & Stijn:

En dat doet maar mooie dingen bezoeken en bezichtigen. Heerlijk genieten van al het moois daar.

Mooie foto's en er borrelt een jaloers gevoel op, maar goed... hier hebben we ook een wondertje om ons mee te vermaken.

Veel plezier en wacht met smart op jullie volgende verslag.

• 02 Juni 2009 - 09:38

Anke:

Zo zeg, die overtocht heeft wat voeten in aarde gehad voor jullie!
    Maar het Noorder-Eiland dus veilig bereikt.
    Hebben jullie nog een Haka gezien bij de reis langs de Maori dorpen?
    Kia ora!
    Anke

• 06 Juni 2009 - 14:31

Bert & Alyde:

Hey Jeroen en Hester!

Zo te lezen en vooral ZIEN gaat 't super met jullie! Mooi!! Van ons mag 't gauw december zijn! Jullie maken ons wel erg nieuwsgierig :-)!

Geniet ervan en veel plezier nog!!

Groeten, Bert en Alyde.

• 06 Juni 2009 - 22:06

Margreet En Roel:

Hallo Hester en Jeroen,
    Wij hebben net een lekker etentje en een gezellige avond achter de rug.
    Op de valreep nog even een berichtje aan jullie.
    Wat een prachtige foto's we heben helemal zin om onze camera's ook op deze mooie natuur los te laten!
    Maar ja Jan heeft dienst voor Boom BV dus we kunnen hier niet weg!!!
    We hopen dat Hester gauw weer helemaal beter is en dat jullie verder volop kunnene genieten van jullie reis.
    de groeten en liefs van ons vieren xxxx