Heerlijk weertje... - Reisverslag uit Sydney, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu Heerlijk weertje... - Reisverslag uit Sydney, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

Heerlijk weertje...

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

13 Juli 2009 | Australië, Sydney

Halloooooo,

Hoe is het met iedereen???
Voor degenen die vakantie hebben: lekker vakantie aan het vieren???? zijn benieuwd naar jullie vakantie plannen!!

Wij zijn inmiddels al meer dan een week in Queensland en zijn nog maar 150 km bij Cairns vandaan!! Zijn hier echt in de vakantiemodus dus....

Na een slechte nacht in Cairns, lag niet aan het resort, maar wel aan onze buren!Waren we blij dat we ons campertje weer op konden halen!(zelfs jeroen;)
We hebben nu een Ford, die iets minder comfortabel is dan de Volkswagen! Maar hij doet het prima!

In Cairns hebben we toch maar een nieuw fototoestel gekocht, de ander was te onberekenbaar. (goede tip Mathijs!)

Vanuit Cairns, leuke stad trouwens, zijn we naar het noorden gereden naar de Daintree rainforest NP.
Een heel mooi stuk tropisch regenwoud die uitkomt in de oceaan. Het is hier tussen de 25 en 30 graden, zweten dus!

We zijn hier in totaal 4 dagen gebleven en hebben heerlijk aan het strand gelegen, uitgerust, gewandeld en genoten van de zee.

Verder hebben we daar een krokodillencruise gedaan. Wat een joekels en nu ga je hier ook echt de zee niet meer in!!;)
Ze zijn echt overal in de rivieren, naast de camping en in de zee....

Ook hebben we vanuit Cape Tribulation een dag gesnorkeld op het Great barriere reef. Heerlijk met een zeilboot naar het rif en snorkelen maar. Wat een wereld op zich en wat een kleuren en vissen!!
We hadden een onderwatercamera mee, dus jullie kunnen thuis de foto's bekijken!!

Uiteindelijk moesten we toch weer verder en zijn we weer afgezakt richting Mossman en door naar Mareeba, in het binnenland.
Hier zijn we ook 3 nachten gebleven.(ja het vakantievieren is begonnen!!)
We stonden op een camping tussen de rock wallaby's, papagaaien en rare vogels. (onze medekampeerders nog niet eens meegerekend;)

De 2de dag nog even naar Cairns gereden, omdat we de verzekeringspapieren in orde moesten maken. Lekker relaxt gedaan en even geshopt.
's avonds naar de plaatselijke parade.
En zaterdag, met 1000den ozzies, naar de RODEO! Wat een spectakel!De cowboys en girls lijken wel van elastiek zoals zij op het paard of de stier heen en weer geschud worden!
En het sfeertje, erg leuk!!

Zondag eindelijk afscheid genomen van Mareeba en weer naar de kust gereden. (voor degene die onze route op de kaart bijhouden: via Milaa Milaa, naar Innesfail)
Helaas gistern regenachtig, maar aangenaam.

Vandaag weer heerlijk zonnig en warm en zijn nu op doorreis via o.a. deze prachtige strandplaats naar de Whitsunday islands om daar lekker een paar dagen te gaan zeilen en snorkelen. Klinkt niet slecht toch??!!

Het einde, van de vakantie, nadert helaas veel te snel. Maar we genieten nog volop van de tijd die ons hier rest....

tot snel en een dikke kus van ons!

• 13 Juli 2009 - 07:25

Martijn:

Hey vakantiegangers,

Ziet er allemaal weer super uit daar. Die krokodillen zijn vrij indrukwekkend moet ik zeggen.

Hier nog een weekje werken en dan ook maar de vakantiemodus erop.

Groet Martijn en Tessa en uiteraard Stijn.

• 13 Juli 2009 - 08:15

Anke:

Leuk bootje! Was vast prachtig om te snorkelen. Geniet nog maar goed daar!
    Groetjes,
    Anke

• 13 Juli 2009 - 08:26

Martine:

Wat een schatjes die rock wally's he?! Leuk dat ze zo uit jullie hand eten! En het snorkelen was ook vast een belevenis op zich.
    En de rodeo was dus ook geslaagd?! Leuk man.
    Hé, nog bedankt voor je belletje op mijn verjaardag Jeroen. Heel leuk om je weer even te spreken, mis je wel een beetje hoor :(
    Nou, blijf genieten!!!

Liefs Martine...

• 13 Juli 2009 - 11:15

Frankhuis:

Hey leute,

Ziet er goed uit allemaal! Kwamen je ouders nog tegen Jeroen, tot 2 x toe, tijdens "rondje Zwolle":-) Wij reden de verkeerde route, met de klok mee en iets harder blijkbaar:---) Nog 19 dagen werken dan gaan wij naar Oostenrijk. In de buurt van de Heimat dus dat wordt huisje bekijken daar;-)

Geniet nog even daar!

Groeten,

Theo en Ine

• 13 Juli 2009 - 15:17

Sijkina:

Ha die Hester en Jeroen

Geweldig zeg wat een reis maken jullie.Dat er genoten wordt vertellen de foto's en de verhalen. Onze sleurhut staat ook te dansen op de oprit. wij gaan het mooie weer opzoeken en hopen over 20 dagen weer thuis te zijn.( ja verschil moet er zijn niet waar). Geniet ze nog een poosje. Groeten uit Hoogeveen.

• 13 Juli 2009 - 19:10

Wolfheze:

Hallo Hester en Jeroen,
    Fijn om weer iets van jullie te vernemen.
    Wat is het mooi daar.
    Geniet er maar heerlijk van!
    Hart.gr. Oma/Opa

• 14 Juli 2009 - 06:36

Emma En Gerrit:

Gerrit: Wii krijgen jou als juf in de klas en dat vinden wij erg leuk.
    Emma: en op vrijdag krijgen we meester Wouter.
    Gerrit: en met voetbal hebben we met 11 - 1 gewonnen.
    Wij gaan 20 juli op vakantie naar frankrijk en dan gaan we ook nog naar disney world Parijs.
    Emma en Gerrit: Nog heel veel plezier en we zien je na de vakantie.

xxxxxx van ons allemaal!!!!

• 17 Juli 2009 - 07:58

Ferry:

Zo het duurde ff, maar heb weer de mogelijkheid om een berichtje te sturen.

Heerlijk dat de vakantiemodus eraan zit te komen. Nou hier nog niet hoor. trouwens het mooie weer dat jullie daar hebben is hier helaas ff verdwenen. Lekker in de regen zitten!! goed voor de tuin zeg maar.

he nog een paar weken genieten!!

mucho fun.

groeties ferry

• 19 Juli 2009 - 06:05

Marion:

He,

Wat een mooie foto's en wat een schattige beestjes die rock wallies!

Hier gaat alles goed. We hebben pas vakantie na Ella's verjaardag, dus wij gaan eind augustus op vakantie. Onze bestemming is nog even afwachten....

Veel plezier nog en tot gauw!

Dikke kus van Marion (en niek en Ella naturlijk!)