de echt outback... - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu de echt outback... - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

de echt outback...

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

03 Juli 2009 | Australië, Alice Springs

Hier zijn we weer!!

Alles goed met iedereen????

We hebben wederom prachtige dagen gehad, dit keer ook met mooi weer.

Ik was gebleven in Cooper Pedy, heel raar om allemaal schoorstenen boven de grond uit te zien steken en daar dan een caf'e, huis of kerk aan te treffen. Hier zijn ook veel Aboriginals (de oorspronkelijke bewoners van Australie), zij leven in onze ogen erg armoedig en bedelen wat af, niet erg fijn.

Uiteindelijk hebben we er 3 dagen over gedaan om van port Augusta naar Uluru te rijden, lange reisdagen met niets anders te zien als kale rode vlakten,bosjes en mede toeristen. Maar de temperatuur steeg al flink van 18 naar 28 graden, even wennen dus!Eindelijk hoeft de kachel niet meer aan en moeten we andere kleren uit de koffer halen!!

Uluru is ong. in het midden van Australie en is een groot blok steen, die steeds verkleurd bij het veranderende licht van de zon, mooi. Maar de nabij gelegen Olga's waren vele malen indrukwekkender. Bij Uluru hebben we een wandeling met een gids gemaakt die ons alles heeft verteld over de betekenis van Uluru en de verhalen die erbij horen, dit was erg interessant. s' middags hebben we een wandeling gemaakt bij de Olga's, zwaar maar prachtig!

Na 2 dagen zijn we naar de Kings Canyon gereden, onderweg staken wilde kamelen en wilde paarden de weg over voor de auto, weer zo'n momentje!
In de Canyon hebben we weer een hele mooie wandeling gemaakt.
Op de camping liepen allemaal dingo's,(wilde honden) niet erg fijn!

Donderdag weer een rijdag om rond 3 uur in Alice Springs aan te komen.

Vandaag prachtig begonnen!!!
om 4.45 ging de wekker (dit was minder;))
Om 5.15 stond er een taxibusje klaar om ons naar de plek te brengen.....
We hebben een Luchtballonvaart gemaakt over de outback met de opkomende zon op de achtergrond, dit was geweldig!!(nee, geen aanzoek;))

Vanmiddag hebben we moe, de flying dokters bezocht en een reptielen centrum brrr.

Morgen leveren we de camper in en vliegen we 's avonds naar Cairns. Hier halen we Zondag weer een nieuwe camper op!

Ik was in mijn vorige verhaal vergeten te vertellen dat we op de Great Ocean Road op een camping stonden tussen de koala's, echt leuke beestjes!!
Ook doet onze camera uit zichzelf weer pogingen om het LCD scherm te repareren, dus we doen het er weer mee!!

Leuk om te horen dat Emma en Gerrit zo enthousiast waren, gaan er een leuk jaar van maken!!

Fijne vakantie allemaal die op vakantie gaan en anders vinden we het natuurlijk altijd leuk om te zien als er weer reacties geplaatst zijn!!

Even over het fotoprobleem, ze kennen hier geen SD ingangen op de computer, dus we moeten steeds zoeken naar hypermoderne computers, of ze willen het programma niet uploaden, of het laden duurt zoveel tijd dat onze tijd om te internetten op is...nou ja, we doen ons best!!

liefs ons

• 03 Juli 2009 - 07:19

Lange Frans:

He luitjes,
    Het is weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Valt me wel een beetje tegen jeroen dat je in de ballon geen aanzoek hebt gedaan. Of wacht je nog op een nog mooiere locatie :) blijf genieten en ik wacht op het volgende verhaal.

gr
    Frank

• 03 Juli 2009 - 07:39

Marion:

Wat een prachtige foto's allemaal zeg! Hier gaat alles goed, we hebben erg mooi weer. Veel plezier nog, we wachten met smart op jullie volgend verhaal!

Groetjes uit Meppel!

• 03 Juli 2009 - 07:55

Anke:

Fijn dat het weer wat beter is daar!
    Die luchtballonvaart klinkt geweldig! Ga maar eens even de foto's bekijken...
    Goede vlucht naar Cairns!
    Anke

• 03 Juli 2009 - 12:44

Cor En Suus:

Hey lieve hes en Jeroen,

We zijn onder de intruk hier zeg, ongelovelijk wat een mooi verhaal weer. En de foto's maakt zeker dat we mee kunnen leven. Zeg neem ff stukkie steen mee joh, hahaha nou geniet daar volledig verder en zien graag je nieuwe wilde reisverhalen tegemoet!!!

• 04 Juli 2009 - 09:50

Mylène:

Hoi Hester,

Jullie gebouw aan het boterdiep ziet er niet gezellig meer uit..... dat gaat nu even aan je voorbij die verhuisperikelen, van het VSO...
    Leuk die foto's van die ogenschijnlijk leuke diertjes (koala's). Na de foto's van de Devils hebben we ons nog even extra daaraan gelaafd.

Veel meer plezier nog gewenst in den verre. We zien elkaar weer in augustus. Bij de ouderraad gaat het heel goed en we zijn blij met Marieke hoor!

hartelijke groeten je medeteamlid van de ouderraad, Mylène

• 05 Juli 2009 - 10:55

Ferry:

hey hoi,

gaat wel hard zo he die tijd! De foto's zijn erg mooi, gelukkig maar dat je ook beter weer krijgen, kun je lekker bruin worden..want jullie steken wel erg af vergeleken met de achtergronden haha.

Maar weer geen aanzoek gedaan jeroen!!!!! schiet toch eens op man!!!!;) veel plezier en tot snel

groetjes ferry

• 05 Juli 2009 - 11:12

Bert En Alyde:

Jo,

Wat een prachtige ervaringen daar. Mooi om te zien en te lezen allemaal. De tijd zal wel voorbij vliegen daaro. Veel plezier nog verder!!

Groet

• 06 Juli 2009 - 09:43

Menno En Annette:

Hey Hester en Jeroen,

Wat een mooie verhalen, en de foto's ook helemaal super!!

groetjes Menno en Annette

ps: en een aanzoek en voorbereidingen voor een huewlijk zijn een aanrader, spreken uit ervaring ;)