regen in de outback?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu regen in de outback?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

regen in de outback??

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

26 Juni 2009 | Australië, Sydney

hi mates!

We zijn nu dik 2 weken in Australie en het bevalt prima!

Na Melbourne hebben we de great ocean road gereden, nou GREAT is niets te veel gezegd!!Wat is dit een mooie route, langs rotsen, een wilde oceaan, verlaten stranden, blowholes en een prachtige natuur.
Hier hebben we ook wat pech gehad met de fotocamera!
Ik had weer eens een mooie zelfontspannerfoto voor ogen. Tenslotte moet je die functie raadplegen als je met zijn 2en reist en je een foto wil waar je beiden op staat!
Ik had het toestel op een zandeiland gezet en Jeroen gepositioneerd, ik druk op de knop en heb dan nog 10 sec. om naar Jeroen toe te rennen. Op zich geen probleem behalve dat er op het moment van klikken een mega golf aankomt en wij moeten rennen om niet kletsnat te worden. (lukt niet helemaal) Maar al snel bedenk ik me: DE CAMERA en inderdaad die heeft dezelfde golf moeten trotseren. Balen, ding doet eerst nog iets, later niets meer!!foto's zijn niet beschadigd!!Gedurende de dag krijgt ons apparaatje gelukkig steeds meer functies terug en nu doet alleen het LCD scherm het niet meer zo goed, dus de foto's zijn van af nu minder mooi geplaatst. In Nederland maar een nieuwe kopen;)

na de G.O.R. rijden we naar de Grampiens een berglandschap met mooie wandelingen en uitzichtpunten.
We staan hier 2 nachten op een camping letterlijk tussen de kangoeroes die hier zo tam zijn dat ze zo langs je heen lopen, minder leuk maar wel handig voor close up foto's!!

Dan veel kilometers gemaakt naar de Flinders range waar we nu zijn. De outback is begonnen en de natuur om ons heen is droog, rood en weinig begroeid, echt zoals je Australie in de film ziet! We staan wederom 2 nachten op dezelfde camping en ook hier kangoeroes en emoes, maar deze zijn wel wild! Vandaag heerlijk gewandeld, ondanks de regenbuien!! het heeft vannacht de hele nacht geregeld, ze zijn hier superblij, maar wij willen ZON!!!

Morgen vertrekken we naar Port Augusta om dan naar het noorden te rijden. Volgende week zaterdag vliegen we naar Cairns, maar tegen die tijd hoop ik weer geschreven te hebben!!

In de outback en nu ook niet, hebben we geen bereik, dus moeten maar even kijken hoe we dan communiceren!!
Morgen gaan we proberen in Port Augusta de foto's te uploaden, maar dan hebben jullie het verhaal alvast!!vandaag hebben we toch tijd genoeg, in de regen;(

Maar we genieten volop en we zijn helemaal gewend aan het kamperen!!

Inderdaad heb ik wat meegekregen wat betreft volgend schooljaar. Inderdaad Klipper en heb hier heel veel zin in! Voor al mijn collega's en vriendinnetjes in het onderwijs en natuurlijk de kids is na vandaag de laatste week aangebroken, succes met de laatste loodjes en geniet van een heerlijke vakantie!!!

een fijne week weer allemaal!!
en tot Blogs;)

liefs ons

Toevoeging:
Het is helaas niet mogelijk hier in de outback om een computer te vinden om onze fot's te uploaden helaas!! Het is hier al bijzonder dat het internet uberhaubt werkt net als onze mobiel!! die van jeroen doet het soms, die van mij is al een paar dagen zonder bereik!

Het is nu 20 graden, heerlijk en we lopen in korte broek en tshirt, heerlijk!!!
Om ons heen alleen maar rood zand, rechte wegen, soms wat bosjes en prachtige luchen.
Nu in Cooper Pedy, met om ons heen alleen maar zandbergen van de opaalmijnen. We gaan zo de ondergrondse huizen en kerk bezoeken.
alles is hier ondergronds omdat het hier in de zomer 50 graden is!!!
Tot snel!!

• 26 Juni 2009 - 06:13

Matthijs:

Klinkt inderdaad allemaal geweldig!
    Blijf zelf ook genieten van de heerlijke vakantie/reis, want voor je het weet.....
    En ik zou gewoon een nieuw toestel in Australie kopen, heb je meteen mooie herinneringen als je de volgende jaren foto's maakt!

• 27 Juni 2009 - 08:42

Ferry:

Het blijft dus errug mooi in de outback. super.. jammer dat het daar regent, maar ja je kunt ook niet alles hebbe...:)

Gaat allemaal best snel zo. jullie alweer 2 weken in ozzie land.

Geniet ernog flink van!!!

groetjes ferry

• 27 Juni 2009 - 15:06

Wolfheze:

bedankt voor de felicitatie tgv van oma's verjaardag.wij hebben met óns achten heerlijk gedineerd in Ede. fijn dat jullie zo genieten in dat verre land! Hart.gr. OMA/OPA

• 29 Juni 2009 - 20:16

Tineke:

Hoi Hester,

Ach, wat een mooi plaatje: Hester met de pantoffeltjes aan in de camper! Het zou nou nooit in me opkomen om sloffen mee te nemem op reis. Maar ik heb wel altijd koude voeten...
    Leuk dat je volgend jaar ook in de bovenbouw komt!

Enjoy en groetjes,
    Tineke