het aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Coolum Beach, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu het aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Coolum Beach, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

het aftellen is begonnen....

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

23 Juli 2009 | Australië, Coolum Beach

Hallo Allemaal,

Voor degenen die (nog) niet op vakantie zijn nog even een updateje (raar woord om zo te typen;)

Hopelijk gaat alles nog steeds naar wens in het verre nederland??
Wij genieten hier nog steeds met volle teugen, maar zijn al wel (te) veel bezig met onze terugkomst.
Maar goed, niet getreurd we hebben nog 2 prachtige weken voor de boeg als het goed is!!!

De afgelopen week zijn we vooral veel op excursie of op tour geweest.

Vanuit Mission beach zijn we naar Airlie beach gereden, dit is DE plek om een tour te doen naar de Whitsunday islands.

Voor iedereen die nog plannen heeft richting Australie: dit is echt een must!!!!

We hebben 3 dagen woe-vrj gezeild aan boord van de grote, luxe catamaran 'Avatar'. Met 14 anderen heerlijk gerelaxed op het dek, gesnorkeld op het rif, veel gelachen, heerlijk gegeten en gedronken, redelijk goed geslapen, genoten van prachtige zonsondergangen in de zee en heldere sterrenhemels. Kortom hard werken hier....;)
Met als kers op de taart het bezoek aan 1 van de eilanden: Whitehaven beach, een hagelwit zandstrand het een kraakheldere zee in alle kleuren blauw omringd door palmbomen. We hebben nog nooit zo'n mooi strand gezien!Ik heb het al eerder geopperd maar ik denk toch dat we het gevonden hebben......PARADIJS!!!
Vrijdag afscheid genomen van onze nieuwe vrienden na een avondje flink stappen in Airlie Beach!!!

Za. en Zo. vooral veel in de auto gezeten , omdat de tijd toch wel begint te dringen en we nog graag naar Fraser Island wilden.

Ma. en Di. met 40! anderen in een 4x4 bus over het grootste zandeiland van de wereld gesjeesd. Veel dingo's, humpbackwhales en dolfijnen gezien. Ook hebben we een vlucht gemaakt in een klein vliegtuig om het eiland nog beter te kunnen zien, erg leuk!!
Een leuke excursie, maar niet echt een must.

Nu zitten we sinds gisteren ong. 100 km boven Brisbane. Morgen leveren we onze camper in. We hebben dan 2 dagen om Brisbane te ontdekken.
Zondag vliegen we naar Singapore en Dinsdag vliegen we door naar Langkawi om 9 dagen te luieren op het strand. Daar kunnen we onze gedachten laten dwalen over de oceaan om onze vele herinneringen en belevenissen een plek te geven.

We vonden het heel leuk om jullie op deze manier op de hoogte te houden. We vonden het heel leuk om wat van jullie te horen op welke wijze dan ook. Gewoon blijven reageren hoor, we checken de site regelmatig!!
Als we thuis zijn, 6 aug., zullen we een laatste blog plaatsen van de komende 2 weken en zullen we zo snel mogelijk de fotoboeken en film klaarmaken voor de nieuwsgierigen!!!

We gaan nu nog 'even' genieten van onze laatste weken hier.

Heel veel plezier jullie de komende weken en hopelijk tot heel snel!!!

Liefs Hester en Jeroen

• 23 Juli 2009 - 06:00

Stefanie:

Ongelooflijk hoe snel de tijd voorbij is gegaan. Maar dit vergeet je je hele leven niet meer.

Whitehaven beach: een geweldige omschrijving! Emigreren zeg ik!

Geniet van jullie tijd in Maleisie en denk nog niet te veel aan thuis. Voordat je het weet moet je alweer aan het werk....

Hier alles goed. Weer terug uit Zeeland en lekker aan het rommelen in huis.

Veel liefs

• 23 Juli 2009 - 06:12

Bert En Alyde:

Goeiendag eem wat een verhalen en foto's.

Veel plezier de laatste weken, wij straks ook f op korte vak.

En uh Kippe, heb nog nieuws, ga Berk verlaten voor Countus!

Laters.

• 23 Juli 2009 - 06:29

Anika En Nils:

Hey family,
    Wat een fantastische verhalen en foto's! Indrukwekkend mooi. Denk nog niet teveel aan 6 augustus, alleen nog aan de tijd die jullie daar aan de andere kant nog hebben! Geniet ervan, kom lekker tot rust in Langkawi en overdenk alles nog maar eens goed.
    Wat een ervaring!
    Have fun en tot 6 augustus! Leuk om jullie dan weer te zien!!
    Dikke kus je zussie en pils

• 23 Juli 2009 - 07:41

Mirjam:

Klinkt heel goed allemaal, geniet van je laatste weken! Groetjes Mirjam

• 23 Juli 2009 - 11:00

Margreet:

Klinkt allemaal super! Genieten maar de laatste weekjes!
    Kus

• 23 Juli 2009 - 13:30

Celine:

Hoi Hester,
    Erg leuk om steeds even jullie reisverslag te lezen en te zien wat jullie allemaal meemaken. Zo te horen een prima vakantie!!! Ik wens jullie nog even heel veel plezier en geniet er nog even een paar weekjes van! En dan zie ik je straks weer op school (heb ik je hulp af en toe misschien nodig...ben druk bezig gebaren te oefenen haha!!!!)
    Groetjes Celine

• 23 Juli 2009 - 15:03

Marieke Van Es:

Hoi Hester en Jeroen,
    wij zijn net terug van een reisje naar Bretagne, ook erg mooi, maar jullie foto's zien er echt fantastisch uit! Ik wens jullie nog twee fijne weken toe en dan is het alweer voorbij. Zo vliegt de tijd en dat geldt ook voor onze vakantie weken. Tot snel weer, maar nu nog even niet! groetjes Marieke

• 23 Juli 2009 - 16:09

Theo En Ine:

Veel plezier de laatste weken!!

Groeten,

Theo en Ine die op vakantie gaan als jullie terug zijn:-)

• 24 Juli 2009 - 18:00

Joke:

hey hester,
    leuk om al die verslagen te lezen! die catamarantrip lijkt mij ook wel wat... heb zelf een weekje op een woonboot in friesland gebivakkeerd, ook heerlijk:) ik zie je over een paar weekjes weer...("buuf!")
    groetjes, joke

• 25 Juli 2009 - 07:26

Emma:

Hoi Hester & Jeroen!

Wat een mooie foto's en wat een leuk reisverslag weer! Bedankt voor de mooie tips, hoop ze ooit eens te kunnen gebruiken! ;)
    Het paradijs, dacht altijd dat het de achtertuin was, maar nu ik dit zo lees... jaloers! Erg jaloers in een regenachtig/ bewolkt/ onweerend Nederland!
    Geniet nog lekker van de aankomende tijd! Laat jullie lekker verwennen in Langkawi (wat ik heb gehoord is dat de mensen daar altijd voor je klaarstaan)
    Groetjes Emma! (en toch zeker ook wel van de kids from the Tjalk!)

• 25 Juli 2009 - 08:39

Vera En Dyomar:

Hallo hester en jeroen.
    Wij hebben nog geen berichten echt achter gelaten, maar wel alles goed bijgehouden. Wat een geweldig avontuur. Dat het alweer bijna aan het einde is....nog niet te veel aan denken.
    Ik kreeg een heel lief kaartje door de bus, maar ik denk dat jullie een vergissing hebben gemaakt. Dyomar is 1 augustus jarig en ik ben 11 december. Was jij (hester)niet diegene met een nichtje die ook vera heet.....en dat zij jarig is. Het kaartje is nog steeds met veel liefde ontvangen en wij hebben er voor onszelf Dyomar van gemaakt. Want die is 1 augustus een jaartje ouder!
    Geniet van de laatste tijd en wij denken aan jullie. Wij behoren zeker tot de nieuwsgierigen!!!!
    kus kus

• 31 Juli 2009 - 13:13

Yvonne:

Hoi hoi,
    Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan en gezien. Geniet nog lekker de laatste dagen. Voor je het weet...
    Groetjes Yvonne Schreurs.

• 04 Augustus 2009 - 06:48

Emma En Gerrit:

Hoi juf hester en jeroen,

Onze vakantie was erg leuk, we hebben getokkeld tussen de bomen , gerrit zelfs heel hoog in de bomen en lekker in het zwembad gelegen. We vinden het fijn om u dalijk weer te zien maar we vinden het zelf ook wel een beetje jammer dat de vakantie dan is afgelopen. dikke kus van ons allemaal!!!!