we zijn nu ozzies... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu we zijn nu ozzies... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

we zijn nu ozzies...

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

19 Juni 2009 | Australië, Melbourne

Hi allemaal,

phoe dachten we in Nieuw- Zeeland moeilijk aan internet te kunnen komen, nu we aan het KAMPEREN zijn gaat het nog lastiger. Maar goed we willen jullie natuurlijk graag laten weten hoe het hier gaat...

ERG GOED!!

We zijn nu in Melbourne, maar ik zal even bij het begin beginnen....

We zijn vorige week woensdag naar Australi"e gevlogen, op zich ging alles heel goed tot de douane....
omdat ik griep heb gehad en ze hier in Australie veel mensen hebben met de swine flu moest jeroen , omdat hij zo eerlijk was geweest om in te vullen dat hij in contact was geweest met iemand met de flu, afgevoerd worden met mondkap op, met zo'n golfkarretje voor een ondervraging en ik mocht helemaal niet mee....
maar gelukkig is alles goed afgelopen en mocht hij Australi"e in!

Sydney was echt prachtig!!!We hebben heerlijk in de zon gezeten in Darling Harbour en de oppper toerist uitgehangen in de ' hop in hop off bus' ! natuurlijk het opera gebouw en de harbour bridge bekeken, gewoon in 1 woord SUPER!!

Vrijdag hebben we de campervan opgehaald, wat een bakbeest!!We hebben een camper met keuken, toilet, douche, bed, van alle gemakken voorzien zeg maar...

Even wennen met rijden, vooral met inparkeren. Maar Jeroen heeft het al heel goed onder de knie!!

Al snel zien we de eerste kangoeroes langs de route en er zullen er nog velen volgen, veel dood langs de weg helaas...

We zijn naar de Blue Mountains gereden en vroegen ons gedurende de rit af waar de bergen nou bleven. We waren nl. al in de Blue Mountains maar er was geen berg te zien. Blijkt dat we over een groot plateau reden en bij de lookout punten kun je zien hoe hoog we waren en hoe mooi en uitgestrekt de Blue mountains zijn.

Daarna door naar Canberra, niet echt een stad maar met een mooi War memorial museum (weer!!).
Mooie ervaring hier voor Jeroen. Terwijl hij 's morgen het afval weggooit op de camping huppelt er een kangoeroe langs, jaaaa hiervoor zijn we hier!!

van Canberra naar de oostkust, Batemans Bay, Eden, Philips island (pinguinparade) naar Melbourne.
Onderweg veel prachtige verlaten stranden, kangoeroes in het wild langs de weg en tijdens onze wandelingen van heel dichtbij!!, uitgesprekte landschappen en mooie campings.

We genieten met volle teugen en hebben het erg naar ons zin. Ook het kamperen vinden we allebei heerlijk, vooral het buiten ontbijten/lunchen in de zon met de zee voor je....

Het weer is meest zonnig ong. 16 graden, mag dus nog iets warmer.

We gaan nu via de Great ocean road, Port Augusta naar Alice Springs.

Nou, na heel Melbourne doorzocht te hebben heb ik hopelijk nu een plek gevonden om foto's toe te voegen...op hoop van zegen.
Vandaag heerlijk weer en lekker door melbourne gestruind tussen het skypen met beide ouders en met mijn kiddy`s door, erg leuk!!

LIEFS ONS

• 18 Juni 2009 - 09:56

Daphne:

Wat een heerlijk leven!

• 18 Juni 2009 - 10:49

Lange Frans:

hey,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin en hebben jullie veel plezier. Zo hoort dat. Geniet er nog maar lekker van. Het is leuk om zo jullie belevenissen te lezen. Kalm an doen...
    gr

• 18 Juni 2009 - 11:39

Theo En Ine:

Goed bezig met al die War memorial plekken, kan me voorstellen dat je de route erop af hebt gestemd:-) Wij gaan ook zo'n route doen binnenkort o_O

Veel plezier daar!

• 18 Juni 2009 - 12:20

Julia:

super al die mooie verhalen...
    geniet ervan en zijn weer benieuwd naar de nieuwe foto's!!!

• 18 Juni 2009 - 12:20

Julia:

super al die mooie verhalen...
    geniet ervan en zijn weer benieuwd naar de nieuwe foto's!!!

• 18 Juni 2009 - 13:22

Henri:

Hoi Hester en Jeroen,
    Leuk om te lezen dat alles naar wens verloopt. Vooral ons op de hoogte blijven houden en foto's blijven maken. Jeroen wel blijven sporten hé als je aankomens seizoen nog wilt vlammen bij de VVS.Leuk chalet ook. Erg veel plezier in Australië en pas op voor de crocs.
    Groetjes Henri

• 18 Juni 2009 - 14:06

Marianne:

Hoi,

Zo te zien aan jullie reisverhalen en foto's hebben jullie het enorm naar jullie zin. Ziet er allemaal super mooi uit daar.

Geniet van jullie tijd in Australië!!

Liefs
    Marianne

• 19 Juni 2009 - 13:10

Stefanie:

Hahaha, leuke stunt van Jeroen > afgevoerd worden... Je kunt ook te eerlijk zijn!

Jullie verhalen klinken geweldig en wederom mooie foto's. Super om in jullie eigen tempo en met jullie eigen huisje (camper) rond te trekken.
    Gaat de tijd snel voor jullie?

xxx

• 19 Juni 2009 - 17:24

Rita:

Geweldig die foto's!! Wat is Australie een mooi land! Geniet ervan

• 19 Juni 2009 - 18:33

Geke Hultink:

Ha hester en jeroen

Leuk om weer wat van jullie te horen en ook leuk om je even te zien op de webcam. Keek toevallig even om de hoek. Prachtig om te zien hoe die kids op jullie reageerden. Toch wel bijzonder dat dat zo kan. Zo ver weg en toch zo dicht bij. Nou wij werken hier nog wel even door en jullie nog lekker genieten daar.

Groetjes Geke

• 20 Juni 2009 - 09:34

Ferry:

Hey hey,

Tis is eigenlijk ook oneerlijk...jullie lekker op reis en wij hier maar lekker worden gemaakt door de gave foto's... nee super !!

vooral zo doorgaan..weetje

mucho fun en op naar meer avontuur.

grieties

• 20 Juni 2009 - 18:50

Lisanne Visser:

mooie foto's. Gelukkig hebben wij ook bijna vakantie. Wij gaan naar Italie, Joepie!!!!!!!!!!!
    dag lieve juf.
    groetjes lisanne

• 20 Juni 2009 - 21:01

Nils:

hester en jeroen,

Pas op daar! Kan glad wezen. Viel spass hahaha, ben jaloers.

• 21 Juni 2009 - 08:23

Bert En Alyde. :

Hey Jeroen en Hester,

Nou, het kan niet op! Wat een verhalen! Helemaal super!

Veel plezier nog!

Groeten, Bert en Alyde.

• 21 Juni 2009 - 17:31

Marianne Voerman:

Hallo juf Hester en Jeroen,

De kinderen liggen op bed en ik dacht nu zal ik eens even mailen. De kinderen kwamen afgelopen donderdag thuis, heel erg enthausiast, ik moest even op de bank gaan zitten want ze hadden groot nieuws, ze hadden juf Hester weer als juf en op vrijdag meester Wouter je had ze niet gelukkiger kunnen maken.
    Is ook wel even leuk om te horen hoop ik. Maar nu voorlopig nog maar lekker genieten.
    Groetjes van ons allemaal.

• 22 Juni 2009 - 20:11

Nelleke:

Hoi Hester (en Jeroen)
    Ik lees jullie avonturen met heel veel plezier. Maar het begint wel te kriebelen hoor! Geniet nog maar even van jullie reis en ik lees met veel plezier door.
    Heb je al mee gekregen dat ik jou kinderen krijg Hester? Ik heb er erg veel zin in.