land van tegenstellingen - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van hester en jeroen - WaarBenJij.nu land van tegenstellingen - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

land van tegenstellingen

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Twin Falls

Lieve allemaal,

na ons voorproefje, schattig was hij hè (zolang we in de auto zaten;)), nu dan echt weer even een verslagje.
Zoom werkt goed, maar hij was ong. op 15 meter afstand!!

Mesa Verde was erg mooi. Dit is een cultuurpark, waar indianen vroeger hun huizen hebben gebouwd in de rotsen, en niet woonden in tipi's dus zoals wij dit geleerd krijgen!!

Hierna een mooie rit naar de Canyonlands, hele mooie canyon. Vooral ook fototechnisch, omdat het er erg flitste van de onweer. (helaas niet gelukt om dit vast te leggen met ons cameraatje!)
Hier hebben we ook Arches NP bekeken. Een rotslandschap met allerlei bogen, ook weer heel anders. Maar moeten wel eerlijk bekennen dat de stenen wel minder bijzonder worden na zovele.....

Sinds zondag hebben we de canyons dan ook achter ons gelaten en zijn we naar Jackson gereden, lange rit. Van hieruit hebben we maandag de Grand Teton bekeken en een hele mooie, maar absoluut niet ontspannende wandeling gemaakt door dit berengebied.Grand teton (de grote tieten) is een gebergte met eeuwige sneeuw, mooie meren en groene bossen. Beetje te vergelijken met de Alpen, alleen dan met beren.

Hier zagen we, gelukkig vanuit de auto, onze eerste beer. (die van de foto) We kregen een beetje ons Australië gevoel terug, auto's langs de weg betekent: fototoestel startklaar, er is vast iets te zien....Op doorreis ook 2de beer gezien en gefilmd, WAUW.

Door naar Yellowtsone NP, dit is een thermisch park, vol gijsers, bubbelende modderpoelen, stoom, beren, bizons etc. We zijn hier 1 hele dag geweest, maar hadden ook zo een week kunnen blijven, wat een mooi park!Dit was vele malen grootser dan in Nieuw Zeeland.

Nu zijn we onderweg naar Yosimite, weer richting L.A. dus.

Kortom veel kilometers dit keer, maar zeker de moeite waard!!

liefs ons

P.s: Mocht je nog geen plannen hebben voor je vakantie? Frankrijk lijkt veilig op dit moment, denk dat de meeste Fransen momenteel in de USA zijn;)

• 29 Juli 2010 - 07:50

Theo En Ine:

Hebben jullie dat zandkasteel onder de rots helemaal zelf gemaakt in jullie vrije tijd? Knap hoor;-)

Njah, ziet er allemaal te gek uit leute!

Groeten

• 29 Juli 2010 - 09:01

Vera:

hahaha moet even lachen om de opmerking van theo.... geweldig!
    Maar inderdaad echt wel gaaf.... en die fransen, je weet hester het zijn er vele....

:) ;)

• 29 Juli 2010 - 09:43

Suus:

hey lieve hes en jeroen, Wat een bijzondere belevenis! lees dat jullie nog stees onder de indruk zijn en blijven! geweldig! doet de camper het nog goed met al dat reizen? denk aan jullie! geniet en blijf genieten! dikke x

• 31 Juli 2010 - 10:19

Anika:

Ben jasloers!! Wat een natuur, Geniet ervan!
    Kus

• 01 Augustus 2010 - 12:08

Ferry:

hey hoi,

Wederom mooie foto's. Tis toch wel vervelend zo'n reis.. beetje de jappanner uithalen!!

aisatsu

• 01 Augustus 2010 - 12:09

Ferry:

uithalen??????? uuthangen natuurlijk

• 04 Augustus 2010 - 11:37

Stefanie:

De eerste weken heb ik jullie reisverslagen even gemist, omdat we zelf nog op vakantie waren, maar inmiddels ben ik bijgelezen. Weer mooie belevenissen en prachtige foto's. Hoe was de bruiloft in Vegas ;-)? Of is dat toch maar niet doorgegaan? Maar Jeroen zal op z'n minst deze reis toch zijn aanzoek hebben gedaan???? Nog ruim een week en dan zit het er alweer op voor jullie. Lekker relaxen en dan uitgerust weer terug. We spreken elkaar snel en we zijn reuzebenieuwd naar de rest van de foto's.

Liefs Stefanie