onze laaste dag in Nieuw- Zeeland helaas.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu onze laaste dag in Nieuw- Zeeland helaas.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van hester en jeroen - WaarBenJij.nu

onze laaste dag in Nieuw- Zeeland helaas....

Door: hester en jeroen

Blijf op de hoogte en volg hester en jeroen

09 Juni 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,
Hoe is het in het verre Nederland??

Hier gaat alles weer prima, ik heb de griep gehad, maar ben gelukkig weer helemaal hersteld. (anders mag ik Australi"e niet in!!)

Waar was ik gebleven...
O ja in Rotorua. Op de meest koude avond in tijden hebben wij de ' hangi' meegemaakt. Maar wat was het geweldig. We werden verwelkomd met een vredes haka, een soort krijgsdans met veel lawaai en de maori zien er dan heel angstaanjagend uit met hun grote ogen en getatoeeerde gezichten. Toen mochten we het dorp bekijken van vuur naar vuur i.v.m. de kou en daarna aten we met zijn allen de traditionele hangi.
inderdaad Anke : Kia Ora ;)

Even voor de insiders...
Een gemiddelde reisdag is ong. om 10 uur uitchecken, Jeroen rijdt, onderweg wat wandelen en mooie dingen bekijken en rond een uur of 4 een motelletje opzoeken...

Toen naar de Coromandels, met zijn prachtige stranden en zijn hot water beach. Waar als je op het strand een gat graaft het volloopt met warm water!!
Ook hebben we de cathedral Cove bezocht, dit moet haast wel het paradijs zijn....
wit strand, blauwe zee, rosten en geen mensen te bekennen, WAUW

Daarna Auckland voorbij naar het uiterste Noorden, we zijn hier uiteindelijk gestopt in de bay of Islands, Paiha, of is dit het paradijs?!

Wederom een onvoorstelbaar mooie plek, waar we een paar dagen gebleven zijn om bij te komen. (en ik om weer beter te worden)
Mochten jullie ooit deze kant op komen vergeet deze laatste 2 plekken niet, die zijn de mooiste van het hele Noordereiland!!!Volgens ons...

Maandag hebben we de auto ingeleverd in Auckland en zijn de stad gaan bekijken. Er is eigenlijk niet zo heel veel te zien , omdat Nieuw- Zeeland maar een geschiedenis heeft van ruim 100 jaar zijn er geen oude gebouwen enz...
Maar ze hebben wel een skytower van 308 meter hoog!! We zijn met lift naar boven gegaan om Auckland bij dag en bij nacht te gaan bekijken, erg mooi!!

Vandaag hebben we nog wat rondgewandeld en zijn naar het museum gegaan, alweer?! Ja deze keer was ook al minder leuk!!:)

Auckland betekend het einde van ons Nieuw-Zeeland avontuur!! Maar wat een mooie tijd hebben we gehad en wat hebben we veel gezien.
nu op naar de Ozzies waar we vast ook veel gaan zien en beleven. we vliegen woensdag middag om 12.30 onze tijd, dus als jullie woensdag wakker worden zitten wij al in Australi"e!!
we houden jullie op de hoogte!!!

Liefs Hester en Jeroen

p.s: Jeroen scheert zijn haar steeds af, of eigenlijk ik, dus het blijft voorlopig zo!!

P.S: wat hebben mijn kindertjes goed hun best gedaan met de voetbal en wat was het leuk om ze even aan de telefoon te hebben

PS: Maartje de creme werkt heel goed!!

PS: Emma en Gerrit, het boek is al bijna vol!!

• 09 Juni 2009 - 08:04

Margreet:

Wat klinkt het allemaal super! Heel veel plezier in Australie!
    Kus

• 09 Juni 2009 - 08:23

Daphne:

als Australie net zo mooi is, gaan jullie nog een super tijd beleven! Heerlijk!

• 09 Juni 2009 - 09:03

Ronald:

Zo op naar het volgende deel van de reis! Heel veel plezier daar, niet teveel musea bezoeken, en ik zag op de foto's dat er ook nog wel eens een biertje wordt gedronken! Geniet ervan.

In Zwolle is alles goed, ook met jullie huis!

Groeten

• 09 Juni 2009 - 09:29

Marianna:

Wow!! dat klinkt allemaal erg goed!! Moet toch maar een keer naar Nieuw Zeelang geloof ik... :-)

Hopelijk is Australie ook erg leuk en mooi!

Have Fun!!

• 09 Juni 2009 - 09:32

Theo En Ine:

Ziet er goed uit mensen! Veel plezier Down Undert!

Groeten,

Theo en Ine

Ps: Jeroen. We lagen nu dankzij Bart uit het Bimo toernooi.... Wat kan die gast ballen op de lijn alsnog over de goal trappen zeg;)

• 09 Juni 2009 - 18:33

Emma, Gerrit, Sarah:

Hoi juf Hester en Jeroen,
    Wat was het leuk om uw stem even te horen.
    We hadden wel een beetje weinig spelers maar we hebben zelfs met een team wel 10 doelpunten gescoord speciaal voor u. We hebben ook een vaantje in de prijzenkast gedaan en er een voor u bewaard we missen u wel heel erg.
    We zijn ook op schoolreisje geweest naar Hellendoorn in de achtbaan gezeten en in de boomstammen voelde we ons ook een beetje in de rimboe.Gerrit mag morgen een uurtje bij mama op bezoek en neemt dan gelijk zijn moederdagcadeau mee.
    Ik ben benieuwd wat voor spannende avonturen u allemaal in uw boekje geschreven heeft.
    Dikke kus van ons allemaal!!!!

• 09 Juni 2009 - 20:56

Fam Visser:

Hallo daar,
    Wij hoorden van Marjan Voerman dat jullie een dagboek bijhouden van jullie reisavonturen. Ziet er goed uit daar.
    De meiden missen je heel erg. Ze vonden het erg fijn om jou stem te horen. De techniek staat voor niets. Je kindertjes hebben ontzettend goed hun best gedaan met het voetballen. EEn prachtige 5de en 6de plaats. We hadden 2 teams, alleen te weinig spelers. Dus allemaal vol aan de bak. Het was weer erg gezellig en Harm Wolters was ook weer van de partij.
    Leuk om te zien dat het team echt vooruit gaat. Men gaat echt samenspelen ( Hester dat heb je ze goed geleerd tijdens de training op school). We wensen jullie nog veel reisplezier en we sturen je zeker nog wel een berichtje. Een kus van Elisa en Lisanne. Groetjes van Andre en Corinne

• 10 Juni 2009 - 07:19

Marieke Van Es:

Hoi Hester,
    Denk vaak aan je ( meer dan normaal) want ik lees momenteel de golvendanser, wat zich afspeelt in Nieuw Zeeland, Auckland. leuk er nu ook foto's van te zien, schitterend hoor! Op het werk druk met bemensing van de klassen, ieder jaar weer een verrassing, maar komt vast goed. verder alles lekker klaar met LOOP en deze week de eindgesprekken met ouders.Hier denk jij nu vast niet aan, dus Welkom in Australië en geniet zolang het kan.
    groetjes vanuit een bewolkt zwolle met 's avonds de avond 4 daagse.
    Marieke

• 11 Juni 2009 - 09:30

Suus En Cor:

Hey hester en jeroen,
    ongelovelijk wat gaat het snel zeg, nu alweer nieuw zeeland uit en australie in, erg leuk om de foto's te bekijken! krijg je veel meer indrukken mee, ga vooral door met veel foto's maken! Geniet verder van jullie reis en hou ons op de hoogte.
    Hier gaat alles goed, ben bezig met de laatste loodjes voor school, hopelijk volgende week geslaagd, na m'n eindgesprek. Cor is druk bezig in zijn huis, dus dat gaat rustig hier allemaal verder. Wat dat betreft zijn jullie reisverhalen erg leuke ontspanning zo tussendoor, hahaha
    Liefs

• 11 Juni 2009 - 20:56

Anke:

Van de Kiwis naar Aussies! Goede reis gehad?
    Die foto's van Cathedral Cove zijn echt fantastisch mooi!
    Groetjes,
    Anke

• 14 Juni 2009 - 08:28

Ferry:

Mooie foto's vooral die van de cathedral errug mooi.

Ben benieuwd hoe het in de aussie wereld is.

Veel plezier nog.

groetjes ferry